En klass för sig!

Jag spenderar ganska mycket tid i Flen. Flen är en pitoresk liten by mitt i Sverige och känd för sina violer och för att Jürs ost-mejeri finns där. O för alla som stått ut med Kent även sedan Berg fått barn o blivit elektronisk.

Idag var mitt liv ganska tomt på innehåll, en vanlig konsekvens av att vara i Flen.

Det var inte mycket folk på systemet, men en liten kö fram till kassan. Anitra Steen, som liksom jag är deltids-Flenare, stod i kö i samma ärende som jag. Anitra Steen äger Systembolaget i hela Sverige. Deltidsbrandmannen Tomas var också där. 

När det var Anitras tur så log kassörskan pillimariskt åt henne och gav henne spriten för halva priset. Så bjöd hon Anitra på påsen. Anitras man, som stod och var rund och god bredvid henne, skrockade att sådant beteende kan löna sig. Kassörskan sträckte stolt på sig. Jag sade till Tomas att Anitra såg ut som syster till sin man. Tomas såg på mig som om jag var tråkig.

Jag fick betala fullpris för mina varor. Även för påsen. Det fick Tomas också göra, för det är skillnad på folk och folk. Fast å andra sidan så är det ju faktiskt Anitra som bestämmer. 

Ute på parkeringen hörde jag hur det pep till från Tomas ficka. Då fick han så bråttom att han tappade en av sina påsar på marken så en massa flaskor gick sönder.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits