Mama, I just killed a man...

I helgen är det mors dag. Det skall vi fira här o där. På kvällen fortsätter firandet på TV 4, som håller gala till förmån.

Bland annat kommer den snälla snälla Caroline af Ugglas sjunga tillsammans med Rickard Wolff. De kommer att sjunga "Mama Mia", förr i tidens svar på "Ooops, I did it again".

Vi bjuds dessutom på Anders Ekborg o Sonja Aldén. Namnam. De kommer framföra "Min mor sa till mig", en sång om att Orup kommer att bli lämnad av sin flickvän för att hon är så snygg. Eller för att Orup är så ful.

Enligt Kattis Ahlström o den nyss återfunna Tilde de Paula (VAR det hon som stannade kvar i Magaluf eller Ibiza den där sommaren o vägrade komma tillbaka?) så har det inte ställts några krav från TV 4:s sida att artisterna ska skänka en tanke till vad de egentligen sjunger. Det enda kravet att få vara med på galan är att framföra en sång med en titel som innehåller någon variant på ordet "moder". Finns det en korrelation mellan programidén o artisturvalet? 

"Jag kan se att dina läppar fladdrar, men jag lyssnar inte på dig, jag tycker du är tråkig", sade Carolina af Ugglas när hennes fan undrade varför hon inte kunde sjunga en hyllning till sin mamma istället, när hon hade chansen att göra det i TV. Rickard Wolff mumlade något om att i enlighet med hans konstnärliga frihet o obundenhet kunde kaffekopp lämpla sonika nåt alls.

Snart lär det vara dags för Barngala. Då kommer Carolina af Ugglas framföra "Baby got back" tillsammans med hela Bo Kaspers Orkester. Kent kommer kompa Rickard Wolff i sin "Pojken med hålet i handen".

Vi som inte är jätteförtjusta i Kent kan redan nu uppgradera från TV 4 till betaversionen Kanal 5.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits