Panorama över Solna City

Det enda som kan störa det vackra i den panorerade utsikten från bastun på den fjortonde våningen är den otroliga värmen, hann jag tänka.

Sedan kom en mongol in o satte sig. Han sa hej innan han vände sig bort från mig.

En minut senare kom en gigantisk medelålders ryss in o satte sig. Mongolen vände sig om o sa hej åt honom innan han vände sig bort.

Jag ville gå ut på grund av värmen som nästan gav mig slag. Men tyckte att det verkade lite oartigt.

Ryssen frustade o stirrade rakt fram i en minut. Sedan let han tag i vattenhinken o började ösa skopa på skopa in i aggregatet. Sedan frustade han igen o fortsatte stirra rakt fram.

Långt långt därborta o långt långt därnere kunde jag se folk som spelade fotboll.

Det var mycket varmt nu. Ånga gör ju så med bastuvärme. Jag ville inget hellre än att gå ut. Men jag var jätterädd att om jag gjorde det skulle ryssen öppna fönstret o ställa sig o kissa på fotbollsspelarna. Som vanligt vågade jag inte lita på mongoler.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits