Öh, det var inte jag ba

Mona Sahlin uppger att hon är nöjd med Socialdemokraternas resultat i EU-valet. Fredrik Reinfeldt likadant. Han är dessutom nöjd med Moderaternas resultat i valet. Det är säkert Mona Sahlin också.

Det finns ju bara två alternativ. Antingen så ljuger de. Eller så är de riktigt riktigt blåsta. För det gick ju av rätt uppenbara anledningar riktigt illa för våra två stora partier i detta val.

Jag vill inte styras av någon som är blåst. Inte heller att oppostionen är det.

Än värre. Jag vill inte styras av någon som ljuger.

Det rör mig inte i ryggen om det handlar om stolthet. Eller att det inte är en avgörande fråga, eftersom diskussionen handlar om deras egna åsikter om deras egna valresultat.
 
Ge mig nya personer att ta hand om min värld.

Kommentarer:
Postat av: Chiman

vill du att ska Gandhi återfödas eller Malcolm X? You decide, eller varför inte Rosa Parks i för sig nu är jag bara helt enkelt slut och har inget bättre att skriva efter en seg dag.

2009-06-09 @ 15:28:44
Postat av: Anonym

ska återfödas mena jag, men du kanske bara tänker att jag är en invandrare som inte kan skriva rätt, som catering(s)firma

2009-06-09 @ 15:30:02
Postat av: kommerotardig

Du har alltid en plats längst fram i min bil, Chiman!



Jag vill bara ha någon rakryggad, någon som säger sanningen även om den gör ont! Jag tycker vi är värda det. Självklart är det inte en speciellt viktig sak jag retat upp mig på, fast ändå, det är kanske just därför jag eftersöker någon form av mänsklighet åtminstone gällande detta. Jag tror de skulle ha mycket att vinna på det.



En annan sak som störde mig var att de alla skulle dra sig tillbaka o analysera vad i deras kampanjer som inte gått fram...Åtminstone jag försökte se till vad de står för, när jag lade min röst, inte hur väl eller snyggt de kampanjat. Jag tror de flesta är som jag.



O för din skull har jag börjat säga hämtmat!

2009-06-09 @ 16:31:38
Postat av: Anonym

Jaha så du rösta, jag trodde du var en kritiker men jag förstår din poäng, de flesta är nog som dig eller mig. Tack för platsen, då vet jag det!

2009-06-09 @ 22:21:52
Postat av: kommerotardig

Tja. Jag har varit kritisk o är det ju till viss del fortfarande. Men det ändrar ju inte att jag anser att jag ska vara med att rösta om det läget som ändå gäller. Det vill jag göra också. Jag tycker ju inte heller att man har speciellt stor rätt att gnälla förrän man stoppat sin valsedel på lådan!

2009-06-11 @ 11:09:23

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits