Min mormor, helgen v. 23

Vad söt hon är min lilla mormor. Hon är tusen månader gammal. Hon kan äta mat o gå på toaletten själv. Rätt knubbig o med ostyriga lockar. Man vill bara lyfta upp henne i knät o nypa i hennes feta kinder. O säga puss puss.

I helgen kommer hon titta på kungen när han talar här i stan. Hon kan nästan hela kungssången. Igår ringde hon till mig o frågade vad ätt betyder. Jag förklarade att det är lite som hon o jag, eller att det kanske har med konungens dyslexi att göra o egentligen bara betyder att han är bäst. Idag har hon stått o stekt sparvar som hon ska göra inläggning av. Kungen ska få en burk inlagda stekta sparvar efter sitt tal. Hon är gullig på så sätt. Omtänksam.

(Här skulle jag ha ritat en teckning av mormor o kungen när de kramas. O bett dig lägga märke till hur kungen äter mormors sparvar. Men jag orkade inte. Måhända på söndag eller måndag att det kommer en teckning eller ett fotografi.)

Själv tänker jag se Adiama Dymott, Yvonne, Andra Generationen (strax efter att jag varit o röstat), Eldkvarn o Anna Ternheim trots att det spås regn. Jag kommer se mer än så, men det beror mest på vart jag hamnar o när. Jag missar säkert kungen o en del annat bra, men men. Det är i alla fall ett riktigt bra program vi får i helgen, med tanke på att det är gratis.

Får jag syn på mormor i en park eller på ett torg nu i helgen kommer jag bjuda henne på ett glas vin i regnet. Det är hon värd. Det är en rätt makalös o rejäl ätt hon har grundat, tanten.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits