Den gryta, Cowboystyle

I går gick jag igenom alla gamla inspelningar från i våras. Jag såg på det fantastiska Wild Kids. Någon gång ska jag bjuda på min brors åsikter om programledaren, men tills nu släpper jag det. Förrutom att vi jublade högt här hemma, min bror o jag, när barnen sköt bajs i slunga i akt o mening att skjuta på varandra, men i stället råkade träffa Ola. Troligtvis återkommer Ola i min lilla blogg någon annan gång, det verkar ju vara hans grej att ständigt återkomma, trots...vi släpper det, det är ju trots allt inte Peter Jihde det handlar om. Kom om du vill, Ola. När du vill, Ola.

 I går var de vilda barnen i 60-talisternas nostalgilekland High Chaparall. Två killar utklädda till cowboys leder barnen genom äventyret. Snart bjuds de vilda barnen på mat av killarna som är utklädda till cowboys. En av ungarna undrar vad det blir för mat, av intresse o kanske av allergiskäl.

Mannen som klätt ut sig till cowboy svarar: cowboygryta.

Den du.

Han tar sig själv på stort allvar förvisso, men trots att vi bortser från detta. Det är som om någon skulle fråga min bror vad han äter till lunch, när han sitter o äter lunch, o min bror skulle svara "ställningsbyggargryta". Jag vill inte leva i en sådan värld. (Fast jävlar vad många exempel jag får upp i mitt huvud nu - men eftersom du är stor nu så låter jag dig lura ut dina egna eftersom det faktiskt kan bli ganska kul.)

Omvänt förresten: tror ni att skomakarna kallar sin mat för...bara för...låda?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits