När Dede duschar

I förrgår lagade jag dolmas. Sedan dess har jag inte kunnat släppa en tanke. Här kommer balladen om Rulla Winblad:

Av alla människans hemliga o egna platser finns det ingen som slår toaletten.

Där ska man inte göra inblickar. Det vore nästan lika kränkande som FRA-lagen. Som privatperson kan man dock använda sig av IPRED-lagen o göra undantag. Dessutom finns en gråzon som vi kan kalla typ kissa utomhus eller bara vara i rummet. Dessa inblickar är alltså inte kränkande:

Ingvar Kamprad kissar från sin balkong medan gästerna väntar i rummet intill. Den där Dede bajsar i duschen för att kunna påstå att hon aldrig går på toaletten. Kronprinsessan äter gräddglass samtidigt som hon sitter på toaletten för att spara tid o dessutom förena nytta med nöje.


Fast många vanliga människor har andra rutiner som gäller. De allra flesta vill ha all tid i världen. Vara i fred, i lugn o ro utan att någon bankar på dörren. O en tidning som inte är alltför komplicerad.

Dessutom villl man inte att någon står utanför dörren o väntar när man går ut. Det hemliga rummet fortsätter ju att vara hemligt även en tid efter besöket. Det är lika trist att bli skådad när man lämnar toaletten som när man går in i den. Men tristast av alla när någon i princip slinker in genom den dörr man håller upp för att gå ut. Då vet man att denne någon vet för väl att man gjort det där man inte vill att andra ska veta att man gör. Finns det etikettregler för sånt?

- - - - - - - - - -
Det är nästan en kejsarhistoria att torka någon i stjärten. Utomjordingar kommer när de skådar människan genom tubkikare från månan att tro att barnen är små härskare o att vuxna deras överdrivet hängivna slavar. O störst av alla är vovvarna.
- - - - - - - - - -

Jag vill inte titta ner i toaletten efter att någon av killarna i Gladiatorerna setat där. Jag vill inte äta glass på slottet. Jag vill inte titta på när Dede dushar.

Jag hoppas att jag aldrig blir indragen i en bil av en arg balkanes som sätter en pistol mot mitt huvud o tvingar mig att göra något sånt. Men det är mitt problem. Inte ditt.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits