The man in the mirror

Trött o sliten nu när sommaren äntligen är kommen? Eller bara allmänt deppig o tvärsur inför semestern? För att inte du är nykär eller för att inte du kan flyga som de små fåglarna? Eller bara allmänt ur form o grådaskig...

Jag lärde mig precis ett tricks som fungerar lysande. Håll i dig nu. Bara metaforiskt, för:

Ställ dig framför spegeln o glo på dig själv en stund. Granska ansiktet. Varje rynka o skav. Lär känna dig själv. Se in i dina egna ögon o spegla ditt ego.

Le stort. Le större. O ännu större. (Det kan göra lite ont i början, men det går över). Utbrist sedan:

"Jag är skratterist! Javisst!"

Sen skrattar du. Svårare är det inte, enligt
http://www.skrattaforlivet.se/

(Mitt onda id hävdar att det funkar lika bra med jag är 1) fyllerist, 2) onanist eller 3) myterist. Mitt vanliga jag tar avstånd från detta påstående.)

Kända medlemmar är för övrigt kastratrockaren Joakim Berg, skönskrivaren Björn Ranelid o hon den där gamla kulturministern som till o med skrattade åt den lagstadgade TV-licensen. 

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits