Skaka katter från träd

"Kära Katarina!

Jag har ett problem. Det börjar ta över all min vakna tid o en del av mina drömmar.

Min granntant älskar katter. Hon är en sjuk människa o lever för katter. Jag hoppas att hon flyttar eller hämtas av vårdpersonal snart. Min andra granne vill att hon ska dö. Jag tror att han har ett jaktgevär. Mina barn påstår att han skjuter ut från sitt sovrumsfönster ibland när det åskar.

Det upprör alltid min granntant när jag skakar katter ner från träd. Jag brukar säga att de alltid landar på benen. Hon skriker att det är en myt. Jag insåg sedan länge att hon har rätt. Ibland hamnar de på benen, men lika ofta på ryggen eller huvudet.

O den långa ludna svansen.

Ibland förföljer jag min granntant. Oftast utan att hon märker det. Då brukar jag kasta saker som jag hittar på marken efter henne. På henne om jag har en bra dag, såklart. Om hon får syn på mig brukar jag springa mot henne så fort jag kan o flaxa med armarna. Då är jag helt tyst så jag hör hennes skrik bättre. För att vara så gammal är hon rätt snabb o smidig. Det kanske är någonting hon lärt sig av katter.

Det kan vara hennes lycka att hon är så smidig om min andra granne försöker skjuta henne någon gång. Om han missar första skottet kan hon ju gömma sig fort bakom någonting hårt. Jag tror att om jag är där när det händer kommer jag kasta katter ut på gatan så att hon känner att hon måste springa fram från sitt skydd o rädda dem. Det blir mer spännande då.

Hon älskar katter så mycket. Det är rätt äckligt egentligen. Jag tror att hon älskar katter mer än hennes barn älskar henne. Hon kan sitta en hel förmiddag på huk o stryka en katt över ryggen o på magen.

O den långa ludna svansen.

Hon skulle anmäla till polisen om hon fick reda på att någon smetade senap i stjärten på en katt eller värmde den ljummen i en mikro. Hon är sån sort, det syns lång väg.

Som hon glor ilsket när jag skakar ner katter från träd!

Är det något fel på min granntant? Vågar jag lägga in en stöt på henne o fråga om hon vill ligga med mig? MVH Jan G"

"Käre Jan G, du behöver inte oroa dig för din granntant. Hon är helt normal. Fråga på du bara. Katarina"


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits