Affekt-effekter

Vissa dagar är riktigt gråa. Då vill man bara dö.

Det kallas för "du är ett fan av Paula Abdul-fan-effekten."

Andra dagar är lika gråa. Fast i ett större perspektiv. Då vill man bara att alla andra ska dö.

Det kallas för Oppenheimer-effekten.

Idag uppnådde Sverigedemokraterna fyra procent. Jag spelar Paula Abdul allt jag orkar sedan jag läste detta. Straight up. Det har alltså hänt att det som startades som andra människors Oppenheimer-effekt har lett till att vi andra bränner hela veckopengen på Cdon. Fast å andra sidan har även Piratpartiet nått upp till fyra procent. Så de av oss som har en liberal tolkning av moral o mitt o ditt blir inte ekonomiskt lidande. Det är ju ett lidande mindre att spräcka upp de gråtunga molnen med.


Oppenheimer ångrande sig efteråt o sade förlåt. Men jag vill i alla fall leva någon annanstans o i en annan tid idag. Rush rush, hurry love and come to me.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits