En dåres anteckningar

Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Lever du?

Jag är proppmätt som en muslim under tidig shawwal. Knut Hamsun menade att det var sämsta tiden att skriva. Kanske hade han rätt. Han visste ju onekligen en del om sånt där. För mig är sämsta tiden strax innan jag borde gå upp för att gå till jobbet. Fast jag onekligen är ganska hungrig då.

Katrin Z menar tvärtom. Trots att hon är smal så uppträder hon som hon vore riktigt fet. Eller var det tvärtom nu för tiden? Det kan man ta reda på idag eftersom hon finns på löpet nu för tiden. Inte ens genom att undvika att gå in på hennes sida slipper du henne. Det är medias julklapp till alla oss. Jag tänker spara pappret till nästa år. Det tror jag att jag kommer kunna täcka över en del saker med. Det är min grej, för att gå vidare. Vad är din?

Enligt en vän till mig kommer Katrin Z snart att skriva om det hemliga förhållande hon haft med Dörr-Fadde under flera år. Sju år. Kanske är det så eller är det inte så. Det får Kleerup sätta trummor till. Om han o Linda vill. Men det ger rubriker, så they will.

Fast ärligt talat. Någon som skulle kunna krypa upp i knät på, o mata Katrin Z, så skulle allt bli lite fridsammare här på denna jord, som borde vara stor nog åt oss alla. Det skulle leda till brist på elände. O det vill vi inte vara utan. Men skäm bort flickstackarn, hon ser törstig ut.

Hamsun skrev också Markens gröda: Människa, ta ditt ansvar, bygg själv. Någon annanstans. Där o då kan du bli fri.

Jag lämnar detta för tillfället, för att ta mitt ansvar o drömmer om en stor tallrik kall soppa.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits