Mind your own business

I Schweiz förbjuder man minareter efter omröstning.

I Sverige gör man ett enormt problem av diverse slöjor i så många sammanhang man kan.

I Frankrike anser politiker i integrationsdebatten att folk som bor i landet ska älska landet, sluta tala slang o inte bära kepsen bak o fram.

När jag tittar i spegeln: Jag känner till mer om Magdalena Graafs familjeproblem, Jennifer Anistons kärlekspartners o hur olika bönder uppfört sig i sökandet efter en fru än vad jag gör om mina närmaste grannar. 

Det sista säger kanske något om mig o är kanske mitt problem. Fast det är ärligt talat mina grannars problem för de är bara så avståndstagande o konstiga. Men i deras blogg skriver de samma sak om mig, så jag vet egentligen vare sig ut eller in.  

Det är i alla fall mycket tydligt att vi människor bryr oss makalöst mycket över vad andra pysslar med. Åtminstone när det handlar om saker som vi inte förstår eller känner till så mycket om. Eller om de är snygga, tjänar mycket pengar eller i alla fall syns lite grand på TV under sjysst sändingstid.

Är det inte dags att mänskligheten går någon sorts kurs väldigt väldigt snart? Det har gått rätt bra att samla alla människor kring en vaccinationscentral, det borde gå lika enkelt att få oss att samlas för en kurs.

Vi skulle väl behöva lära oss att bry oss om oss själva i första hand? Om vi vågar ta ett sådant ansvar?





Kommentarer:
Postat av: Chiman

Word!

2009-12-17 @ 16:10:42
Postat av: Kommerotardig

yeah homie, word!

2009-12-18 @ 12:41:06

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits