End of the road

Igår började jag läsa i en otäck liten bok som heter Vägen. Den är skriven av en McCarthy. Det är ju rysligt i sig, men författaren verkar inte ha något med Joseph att göra. Så du kan gärna få låna den av mig.

Det är en vision av världen efter undergången. Rätt verklighetstrogen o betydligt mindre effektsökande än vanlig litteratur om frågan. En fars resa genom världen för att få sitt barn att överleva. Långt bort finns hoppet, en eventuell ljusning som de måste tro på. På vägen dit upplever de fasansfull förödelse, faror o otäckheter. 

De flesta människor som de stöter på vill smaska i sig barnet eftersom världen inte producerat mat på många år. Man är rätt trött på att käka konserver som dessutom är mycket svåra att finna.

Jag vaknade i morse o insåg att det är sista dagen på min semester. Hela min natt har varit en undergånsvision.

Kampen för mat är en vidrig kamp.

Enda fördelen för mig är att mina inlägg är sponsrade från o med imorgon. Fördelen för dig, kära läsare, är att jag är av med mitt sommarjobb som syster Graafs spökskrivare o överlåter till henne igen att skriva om barn. Jag återgår till den stora världen igen.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits