journalist-bloggar

Ibland läser jag bloggar av t.ex. Fredrik Virtanen, Linda Skugge och Ebba von Sydow. Sedan ångrar jag mig.

Jag kan leva med hjärtklappning, för jag är ung och stark. Men jag får svårt att andas ibland. Då händer det att jag ramlar ihop i en hög på golvet. Jag kommer inte upp om inte någon hjälper mig. Somliga säger att jag är tung. Jag säger att somliga är kraftlösa och svaga. Hur som helst så är det svårt för mig att resa mig igen.

Det är obehagligt att inte kunna andas, ens för några sekunder. Jag tror ärligt talat inte att jag kan hålla andan i mer än en minut. Om ens det.

Kanske borde man skratta. Kanske är det meningen. Men jag skrattar aldrig, jag sätter istället saker i halsen. Eller får andnöd. Ibland ger det ena det andra.


Ord är bara ord. Men tänk vad ord från en person kan skilja sig från en annan persons ord. Tänk vilken korrelation det finns mellan onödig journalistik/krönikor och hemska ord.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits