Överraskningstallrik

Jag har tonsatt en blogg av Linda Skugge, den heter Överraskningstallrik:


Intro Am/D/E7

Am                     D         E7
De ringde från dagis.
Am                      D          E7   
Jag fick hämta hem lilltjejen.
D        A         D
Snor, hosta, feber.
Am                       D            E7        Am                           D                   E7
Sen satte vi upp ett fågelhus på tomten och fyllde det med fågelfrön.
D                                                                          A                                                                      D
Och så gjorde jag finfina köttbullar och fick komplimangen av ett barn: "Jag älskar dina köttbullar!"
Am                            D             E7
Mitt mammahjärta blev så varmt.
    Am                            D                            E7
Tyvärr så var det inte nåt av mina barn som sa det.
D       A           D
Mina barn åt ingenting.

G     F#m                   G                         F#m
Jag har kommit på jordens bästa idé.
Am      G            Am    D    D7
Överraskningstallrik.
Am                D                               E7
Den får alla matvägrande barn att äta.
Am                             D                               E7
Man skär upp små kuber av t ex korv, gurka, ost, äpple, skinka.
D                           A                          D   
Sen sticker man ner tandpetare i bitarna.
Am                     D                         E7
Och sätter framför det sura barnet.
Am                      D                         E7
Vips blir barnet glad och börjar äta.
G      F#m      G      F#m
Kom ihåg:
Am     G            Am     D     D7
överraskningstallrik

Outro Am/D/E7

Kommentarer:
Postat av: Anna

Vad fint! Tror jag, jag kan inte läsa gitarr. Men jag hoppas att Linda blir glad och spelar låten i radio, det skulle vara kul.

Postat av: Johanna

Roooligt! Det värsta är att ett gott skratt förlänger käften. (http://villervalla.blogsome.com/2005/10/27/fler-ord-fran-en-liten-mun/)
Min son tycker inte jag ska läsa någe mer här.

2005-11-11 @ 09:50:05
URL: http://villervalla.blogsome.com
Postat av: SANDRA

Nämen - du är fantastisk!

2005-11-11 @ 14:00:04
URL: http://www.rensahuvet.blogspot.com
Postat av: Herr Ingvaldson

Kanonlåt! Har du fler på lager?

2005-11-11 @ 16:06:47
Postat av: kommerotardig

Anna: Det skulle vara en ära att håva in stimpengar tillsammans med Linda.

Johanna: Det är häftigt med en mor som ser ut som Jokern. Speciellt om hon spelar gitarr.

Sandra: Det är bara och spela och sjunga, vännen.

Herr Ingvaldson: Nja, inga mer Linda. Men hon skriver ju lite varje dag, så det kanske kommer.

2005-11-12 @ 07:12:06
Postat av: Christina

Jag har gjort ett stort misstag. Jag har visat mannen jag inte delar dator med din blogg. Han fastnade för den här sången och sjunger den hela tiden. Vad ska jag göra?

Postat av: kommerotardig

Sjung med och var glad.

2005-11-13 @ 18:32:15

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits