En sockerbit i sitt te

Min flickvän har varit prenumerant sedan dagen jag mötte henne. Hon har aldrig dolt det för mig, men heller aldrig pratat om det. Jag insåg ganska snart att hon var prenumerant. Tecknen fanns rakt framför mina ögon dagligen, de gick inte att ignorera. Under en tid försökte jag lura mig själv att hon var allmänbildad. Hahaha, tänker jag nu om min dumhet. Min identitet som medprenumerant gör mig labil.

Min flickvän känner till hur cancer botas: "...antioxidanter är det främsta sättet att slå ut de fria radikalerna, ur vilka cellförändringar..." Hon vet bestämt hur energifrågorna skall lösas: "Återvinning och alternativa energier, såsom solkraft eller häxbränning är riktningen varthän vi måste rikta våra krafter om kommande generationer..." Åsikterna kring litteratur haglar i luften: "Givetvis är inte Dylan aktuell för nobelpriset, såväl Gombrowizc som vår kära Astrid fick det aldrig, trots att deras sammantagna kataloger vida översteg dennes talang..." Favoritämnet logistik ska vi inte tala om: "...grund av bensinpriset får Ostlänken en helt annan betydelse än det..."

Anledningen till att min flickvän vet allt är att hon är prenumerant. Åsikterna verkar ibland vara hennes egna. Kunskaperna kan jag dock i många fall enkelt härleda till hennes prenumeration. Till slut glömmer hon saker. Men hon tycker ständigt. Till och med om sånt hon glömt.

Född och uppvuxen i frikyrkliga Stigtomta, beläget i skogspartiet kring Nyköping. Hon är vacker att skåda och både smakar och doftar av fräschaste hallon. När hon var tio var jag tretton. Även idag är hon yngre än jag. Både morgon och kväller brygger vi henne en kopp te. Hon vill ha lite mjölk i. Och en sockerbit.

"Grönt te är antioxiderande och även järnhaltigt..." "Socker är sött",  

Det sägs att om man ger ett oändligt antal apor varsin skrivmaskiner, så har de efter oändlig tid lyckats skapa typ ett exemplar av Sigge Eklunds sista myt eller en förståelig användarmanual för Toshibas produkter. Inom ungefär två timmar har två apor med två skrivmaskiner skapat en flockledares blogg.

Igår ringde jag och sade upp hennes prenumeration.


Kommentarer:
Postat av: flockledaren

Med eller utan prenumeration är det jag som har makten!

Postat av: Johanna

Å vad spännande! Hur ser den inbördes relationen ut mellan dom här bloggarna? Är dom sammantvinnade och talar till varandra även utanför skärmarna?

2005-11-08 @ 14:42:48
URL: http://villervalla.blogsome.com
Postat av: kommerotardig

Flockledaren: Pfff...

Johanna: Det beror lite på hur den här diskussionen slutar...Men, ibland brottas vi. Fast det är ingen tävling.

2005-11-08 @ 14:47:52
Postat av: Sandra

Nu kan du prenumerera istället.

2005-11-09 @ 09:18:06
URL: http://www.rensahuvet.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits