Alternative Slut

12351-22

Some of us just don´t know when to quit.

Men slutligen har jag lärt av mina misstag. Det var en skön och befriande känsla. Tack Runar, Åke och Åsa!

Med denna lärdom kommer även evigt liv. Tack! Jag hoppas jag kan fylla dagarna med innehåll.

I alla fall finns det någonstans en skön fåtölj som väntar på Christina. Och Johanna måste skynda sig - kaffet håller på att kallna!

Alla andra är lika välkomna, det ska ni veta! Herr Ingvaldsson ska veta att det finns en flaska cognac som ingen får röra innan han hittat fram.

Och till sist vill jag ge en julklapp till alla som kännt kränkta eller provocerade av det jag skrivit här:

12351-23

Det må vara synd att avslöja innehållet, men... I varje gosses mun finns ordet "inte". (Det vet jag alltför väl). Detta "inte" kan ni använda precis var som helst i denna blogg, så att innehållet faller er mer i smaken. Detta är min gåva till er så jag kommer givetvis inte utnyttja mina advokater eller copyright. Detta är fredens tid.

God Jul!

Tack alla för den här tiden.

Kommentarer:
Postat av: Johanna

Man ville i alla fall gärna haft en ledtråd.

Postat av: Herr Ingvaldson

Tack för den här tiden. Kanske vi finner varandras projekt. Då dricker vi upp cognacen. Till dess: Kram!

2005-12-10 @ 17:27:13
Postat av: Christina

Om du kikar in här...önskar dig en riktigt GOD JUL!

Postat av: kommerhem

Jag vet att du kikar in. God Jul och Gott Nytt År på dig.

2005-12-23 @ 18:53:15
URL: http://kommerhem.blogspot.com
Postat av: Christina

Detsamma

Postat av: Linnea

Tur att ingen använder sina advokater mot dig! =)
Ha en god fortsättning!

2006-01-03 @ 15:00:33
URL: http://www.skogsblomma.com
Postat av: Johanna

Konstigt att du raderar meddelanden som syftar på bildstölden du gjorde.
Du kan väl svara på kommentarerna du får.
Eller är du så feg?
Skäms du kanske?

2006-01-03 @ 15:52:42
Postat av: Johanna

Jaha, eftersom arga människan ovanför också heter Johanna, vill jag klargöra att det inte är samma Johanna som jag är. Och heter. JAG är inte upprörd.

Om Johanna är upprörd, vad ska då inte fru Jonsson vara? Jag väntar med spänning på att hon ska hitta hit.

2006-01-03 @ 17:55:13
URL: http://villervalla.blogsome.com
Postat av: Johanna2

"Om Johanna är upprörd, vad ska då inte fru Jonsson vara? Jag väntar med spänning på att hon ska hitta hit."

Varför ska fru Jonsson vara upprörd? Är det hon som äger denna blog eller? Undrar vad det är hon ska vara upprörd över då det är hon som begått bildstölden.

Jag jobbar på en bildbyrå och upprörs självklart över en del bloggares avsaknad av hyffs som i detta fallet. Att lägga ut en bild och skriva att det är en gåva till er som läser här med text om advokater och copyright.
Vet ni hur man överhuvudtaget gör när man använder sig av andras bilder? Ställer man sen en fråga här och får kommentaren raderad av blogägarinnan så är det ju mycket märkligt.

2006-01-04 @ 14:30:45
Postat av: kommerotardig

Johanna, jag är mycket glad att du hittat hit, men mycket ledsen över att du tagit så illa vid dig av min stöld. Det var inte meningen att göra dig ledsen. Förlåt. Att jag tog bort kommentarerna var dumt, bara ett infall, eftersom jag ville att min blogg skulle dö en vacker död och i frid.

Johanna nummer ett. Du är nummer ett. Det vet du.

Linnea, välkommen hit. Lär dig inget av det jag har gjort, vare sig här eller tidigare, det kan förstöra dina studier för all framtid. Det vore synd. Jag bodde själv i Umeå för en del år sedan, det var en underbar stad tills de införde copyright på björkar. Jag sågade mig fördärvad den dagen då jag hade min första skogstomt.

Christina, Herr Ingvaldsson och Kommerhem: Tax i mocca för den här tiden. Kul att se hur den här tiden lever vidare av sig själv dock. Jag gillar ironin i att av allt jag gjort här, så är det julklappar som upprör. Pax vobiscum.

2006-01-04 @ 16:47:37
Postat av: Millan

Jag skulle, som jag redan sagt, uppskatta om du kan ta bort direktlänken du lagt till min sida. Varje gång någon besöker den här bloggen tar du "kraft" (trafikplats) från min sida.

2006-01-04 @ 19:32:16
URL: http://millan.dk
Postat av: Christina

Ibland förundras man över att folk orkar uppröra sig...
Kommerotardig...Jag ska baske mig komma och ta dig!

Postat av: Johanna

Hördu arga Johanna! Jag är ingen bloggägarinna, inte till den här i alla fall! Jag är en vanlig eller ovanlig läsare, vilket man nu vill.

Fru Jonsson är Ulrika Jonsson på bilden, under rubriken Alternative Slut. Det hade kanske varit roligt att vara hon i o f s, men då skulle jag behöva vara ännu äldre och ha legat med Svennis. Vissa saker ställer man bara inte upp på.

Så förvirrat, k o t d. Tänka att bilarna bromsar till höger och vänster fast det nu var länge sen du sprang naken över gatan!

2006-01-04 @ 23:32:02
URL: http://villervalla.blogsome.com
Postat av: Kommerotardig a k a Grinchen

Ursäkta röran, vi bygger om...Troligtvis riskerar jag copyrightproblem även denna gång. Bilden är tagen från en dagstidning. Men två av barnen har jag gjort själv och känner viss rätt till.

Det är i alla fall helt i sin ordning att klapparna försvinner nu när julen är över, eller hur?

Millan, may the force be with you!

2006-01-05 @ 07:40:21
Postat av: kommerhem

Vilket ös det är på den här döda bloggen - död ger visst liv. Hit till Hades återvänder jag gärna.

2006-01-08 @ 23:22:23
URL: http://kommerhem.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits